Linköping nästa!

Va folk det var. Både på vägen och på Ikea. Vi brukar oftast åka till Linköping och gå på  Ikea men i går vart det Örebro. Ångrar mig alltid. Måste berätta en sak som gjorde mig ledsen.
Jag har mycket lätt att ta åt mig saker och kan grubbla på det i flera dagar. På Ikea så skulle jag gå förbi en familj. Pappan som stog mest i vägen, stog lutande med sin arm mot väggen. Jag sa ursäkta mig! Han tittade på mig och hade fortf sin arm kvar! Det var ända vägen. Jaha tänkte jag, då får jag väl gå under hans arm då och började att gå. Men då släppte han. Under hela tiden vi och dem var inne på Ikea så tittade han och hans två döttrar på mig som o om jag hade en snorkråka i näsan eller något. Även om det inte var av rasistiska själ *hoppas* eller mobbning  att jag är så kort så tar jag åt mig.
 JAG HAR SMAKAT PÅ DET FÖRMYCKET.
Hör på det här då! En gång när jag jobbade i en av butikerna så sa en äldre dam till sin väninna att hon skulle hålla i sin väska. Ja, jag hade tydligen gått efter dem men avsikt för att jag jobbade. Jag hade ju för fasen
varorna i nyllet!!!

Jaja hoppas att det ploppar ur mitt huvud snart.
Ska försöka att inte tänka på det! 
Nu ska jag göra mig lite frukost.
Sen ska jag pyssla lite och titta runt vad ni har haft för er i går när jag var borta.

Kram Jen


Kommentarer
Postat av: Pani

Hej!tycker inte att du ska bry dig så mkt om händelsen i IKEA,många saker mår man bäst av att låta d rinna av en..synd bara med fördomar..man begränsar bara sig själv..

2007-08-04 @ 12:40:14
URL: http://pani.blogg.se
Postat av: hille

skit i det där. jag trot lite att när folk är störiga så tror man själv att det beror på ngt med en själv, vilket det nästan aldrig gör. det är dem det är fel på. om det har varit jag så hade jag trott att det var för att jag tex. ser sur ut eller nåt. jag vet inte, men jag tror oftast att det inte tex. är av rasistiska själ. och om det är det, så är de som är rasister inget att lägga tid på, för såna människor är lite väl sent ute med såna tankar. såna tankar (för mig) bevisar bara att man är väldigt gammalmodig och inte alls särskilt smart eller godhjärtad. TRÅNGSYNTHET är inget jag vill ha nära mig!
oj vad jag skrev, ha ha, hoppas att du förstår vad jag menar! och tack för det du skrev i min blogg idag :)

2007-08-04 @ 14:49:49
URL: http://mums
Postat av: hille igen

stavade massa fel! själ stavas skäl och så vidare.. skit samma :p

2007-08-04 @ 14:51:10
Postat av: Anonym

var e det du bor?
ja i gällstad vid lager 157 har de en outlet! heaven =)
krama

2007-08-05 @ 15:41:21
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0