Ett jobbigt fel

image237Nu är jag äntligen klar med min textning.
Buh va jobbigt det har varit.
När jag var klar och  skulle lämna skyltarna
på firman
så *typiskt* mig
så hade jag skrivit fel på vissa skyltar.
*suck*  24x2 st.
Men det är bara att ge sig på det igen.
Så nu med en näsa som är full av spritpenna-lukt, så ska jag
bara slappa och titta runt och se vad ni har haft för er i dag.

Ja här kommer min och älsklingens inköpta saker
från gårdagens shoppingrunda.



Älsklingens skor. Visst är dem snygga?                
image239image239
Och det här är mina skor.
image241image241
image242
Ja och så var det lite böcker också.


¤  Babbeldrottningen, Meg Cabot
¤  Kär och galen, Jennifer Crusie
¤  Den andra kvinnan, Jane Green
¤  Byt liv med mig. Adele Parks
¤  Perfekta hemmafruar, Jennifer Weiner

Så det var de! Puss Jen

Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt snygga

2007-07-22 @ 20:43:44
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Nina

tyvärr är ja ursämst på att ge tips. jag är så fruktansvärt rädd. så strax innan ja ska på flyget så går ja på toa 10 ggr. sen så när den startar så börjar ja gråta. lugnar mig i luften med landningen är likadan..
ja får ont i bröstet och svårt att andas.. hemskt..
så nu har ja fått en tablett som ja kan ha som lugnande.. så den ska ja ta denna gång.. helst skulle ja vilja bli sövd!

2007-07-22 @ 22:23:23
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

ja har tabletter som heter atarax.. tror ja det heter. det är egentligen för allergi, men skrivs ut till de personer som har sådana där problem.. å stress. å min kompis fick oxå dem utskriva för att hon skulle flyga.. bara prata med läkarn om det. man blir lite halvdåsig av dem och man lugnar ner sig. de tar ca 15 min för dem att verka. så man kan ta det innan man går på flyget.. så borde det funka.. ska prata med läkarn om det, hur stor doa man kan ta.. för ja ska ner dit i början på aug.. men det funkar tydligen på vissa. ja hoppas det funkar på mig..
ja blir tokig för alla somrar så visar de kraschar
å sånt på tv. mkt dokumentäere å så. men det stressar bara upp mig mer.
det värsta va väl förra året då vi flög ner till kreta. han kaptenen flög som crap, när vi skulle landa så höll ja på å kräkas.. va hemskt.. men på vägen hem så märkte ja knappt att vi landa. inte heller killen. han landa sååå mjukt. det är ju så de ska göra..
flög du 11 tim?? vart flög du då? det längsta ja flygit är väl 7 tim. för de va tvungna att flyga en omväg.. nästa år vill killen till usa. vet inte hur ja ska klara d. 4 tim räcker gott och väl!!

2007-07-22 @ 22:44:42
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Emma

Ah, vad snygga skor!

2007-07-22 @ 22:58:27
URL: http://etornqvist.blogg.se
Postat av: Nina

ATARAX
Filmdragerade tabletter 10 mg och 25 mg
Användarinformation
Filmdragerade tabletter 25 mg: laktosmonohydrat 54,8 mg, mikrokristallin cellulosa, magnesiumstearat, kolloidal vattenfri kiseldioxid, hypromellos, makrogol 400, titandioxid (färgämne E 171).
10 mg filmdragerade tabletter är vita, kupade. 25 mg filmdragerade tabletter är vita, långsmala, delbara.
Hur verkar ATARAX?
Atarax dämpar vissa funktioner i hjärnan utan att vara vanebildande samt blockerar histamin, ett ämne som finns i kroppens vävnader. På så sätt ger den effekt mot ångest, oro, klåda och nässelfeber.
Vad används ATARAX
för?
Atarax används vid klåda och nässelfeber samt vid ångest och oro.
När ska ATARAX
inte användas?
Atarax ska inte användas av personer som är överkänsliga mot hydroxizin, cetirizin, andra piperazinderivat, aminofyllin, etylendiamin eller något av de övriga ämnen som ingår i läkemedlet.
Att tänka på innan och under tiden du använder ATARAX
Personer med nedsatt funktion hos lever och njurar bör rådgöra med läkaren om detta före användning av Atarax
Alkohol bör ej förtäras i samband med Atarax-behandling, eftersom denna kombination kan förstärka effekterna av Atarax
Muntorrhet kan vara en biverkan av Atarax. Därför är det viktigt med god munhygien vid behandling med Atarax.
Hur ska du använda ATARAX
Dosen bestäms av läkaren, som avpassar den individuellt för dig.
Vid ångest och oro:
Vanlig dos för vuxna: 1 - 5 tabletter à 10 mg 2 - 3 gånger dagligen eller 1 - 2 tabletter à 25 mg 2 - 3 gånger dagligen.
Läkemedelsbehandling av ångest ska endast vara ett komplement till annan typ av behandling.
Ändra inte dosen utan att först tala med din läkare.
Om du glömmer bort att ta en tablett behöver du inte oroa dig, ta bara nästa dos när det är tid för det.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19570405000014&DocTypeID=7&UserTypeID=2
där står det allt om den.. det är den 10 mg ja fått. men mamma har fått 25mg
å min kompis som va flygrädd 25mg oxå.. ja ska som sagt var fråga min läkare om ja kan ta en större dos vid flygandet.. för den funkar verkligen mot ångest!! ja tar den för det nämligen.. va min kompis som påpeka att ja kunde använda den inför flygning oxå. ja tänkte ju inte alls på det..
så fråga din läkare om det om du mår så pass dåligt.. det skulle ja göra. man tar ju all hjälp som man kan få. man vill ju inte vara helt förstörd av att flyga till semestern!.. .

2007-07-22 @ 23:11:43
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0