Älskade Thailand

Segt att stiga upp i dag. 
Körde älsklingen till jobbet i morse och sen direkt där efter till stallet. Längtar till alla hästarna kommer in för natten så man slipper åka 2 gånger per dag. Jag fodrade, borstade, släpte ut, mockade boxen och hela hagen.
 
Vi pratade lite om våran Thailandsresa i går. Vi längtar så dant nu. Sis har sagt nej att vara hundvakt så nu gäller det att älsklings mamma svara ja. Jag vet att förra året hade hon några datum i Jan som hon inte kunde. Vi får hålla tummarna nu för att hon vill och kan, annars får vi flytta resan. Och det skulle vara supertråkigt och bökigt.
Vi måste veta att hundarna har det BRA innan vi kan åka iväg. Då menar jag att jag släpper dom inte till vem som helst.

Hua Hin, Feb 2008. Första dagen på Market Village. Blek och trött.

Vi reser till Hua Hin nästan varje år nu, men denna gången ska vi stanna i Bangkok, det har vi aldrig gjort förut. Sol och bad har lockat oss mest. Det pratas vad vi ska shoppa, vad vi ska göra och inte får missa. En shopaholic jag är *fniss* så lägger vi ju självklart tyngdpunkten på shopping.

Saker jag skulle vilja göra i Bangkok.

* Cykeltur i Änglarnas stad. Se en annan del av Bangkok och se deras vardag.

* Äta middag på floden Chao Phraya.

* Grand Palace och klongerna. Är väl ett måste??

* Lyxbio, högst upp på Siam Discovery center. En mjuk reglerbar fåtölj med fotstöd, kudde, filt, små sockor, snacks och dricka. Det måste ju provas. Det är bara att ta upp lilla armen om man vill ha något. Japp lyxvarning.

* Äta crepes på den omtalade Crepes & company. Crepesfantaster i randiga tröjor och basker.

* Nattmarknad är väl ett måste?  Vi har bestämt att bojkotta(stavning???) den omtalade Patpong. För mycket skit!
Suan Lum Night Bazar verkar vara något för oss. Läste Thailänska designers som saluför sina egna kreationer. Låter spännande bra! 

* China Town. Resa vidare för några timmar. Skulle vilja ramla in på den nya Shanghai Inn. Ett hotell med mycket färg.

* Shoppa som en galning. Vilket jag och älsklingen kommer att göra.

* Strosa runt i Lumpini Park som är den största parken i centrum. Där laddar man säkert upp nya shoppingbatterier åt älsklingen.

Räcker inte fyra nätter så bokar vi bara en el två nätter till innan vi åker vidare till huset i Hua Hin.
Sis pratade om att åka ner också. Skulle hon vara där nere hela vår vistelse så funderar vi på att ta in på hotell de sista nätterna i Hua Hin. Då får älsklingen och jag lite egen kvalitetstid. Ska bli skönt att vi åker samma flyg hem för då har jag koll på mina fina föräldrar. Alltid lika nervöst när någon i familjen är ute och far.

Kram Jen


Kommentarer
Postat av: hemlig storasyster hihi

Men ditt lilla pucko... jag ska väl inte åka när ni åker...eller sa jag det? Näää... jag vill ju åka tidigare....Hundvakt, nää det går ju inte.. mitt jobb passar inte hund, knappt katt just nu, så som jag reser runt...Men tro INTE att du ska få tillbaka M!!!:) Såååå mkt är jag INTE borta!!!! bläääh o lip <3 <3 <3

2008-09-18 @ 16:11:24
Postat av: Sara

ja det var inte lätt men det gick=)



när åker ni till Thailand? vi ska oxå dit å det ska bli så skönt=)



kramar

2008-09-18 @ 16:33:39
URL: http://flippaut.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej! Kika gärna in i min blogg och var med i mina tävlingar.



En tävling är om ett presentkort på SOUK för 1000kr där du bara behöver rösta på mig den hittar du här:



http://shehani.blogg.se/2008/september/souk-street-fashion-award.html#comment



En annan tävling är om en goodiebag med exklusiva priser som du hittar här:



http://shehani.blogg.se/2008/september/tavlingen-borjar-om.html#comment



Kram =)

2008-09-18 @ 16:44:15
URL: http://shehani.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh! jag har aldrig vart där, längtar tills jag kommer dit.

2008-09-18 @ 22:28:07
URL: http://johannaostman.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

hihi jag kanske bor i örebro i jan, då kan jag vara vovvevakt!!

2008-09-19 @ 09:55:03
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bor du i Örebro Jen? Jag med,...fast utanför förstås. Tyckte nån skrev det här i kommentarerna. Många tips på shopping, perfa! Fast vi håller väl oss i Khao Lak antar jag, med kidzen liksom. När var det ni skulle åka?

2008-09-19 @ 12:34:20
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Tinna

ÅHHHHHH en hel affär med HELLO KITTY

jag DÖÖÖR !!!!



Kram

2008-09-20 @ 10:41:49
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Nisa

lyxbionmåste du bara prova. kostar inte mer än 400 bath per person och det är såååå mysigt..

2008-09-22 @ 20:04:33
URL: http://nisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0