Taggtråd

Fasen va trött jag är i dag. R är och jobbar. Vi tittade sent i går på filmen som jag skrev om tidigare. Jösses va bra den var och vilken utstrålning Kate Hudson har. Och helt otippat var det en nakenfishund med. Jag älskar den rasen. Så himla vackra. Och jag håller med, den gula klänningen var så snygg. Banden där bak i ryggen så snyggt!



En sak som hände i går som jag inte kan glömma.
I går var jag ute och red med min myspolle Puzzle. Jag tog en sväng i skogen och försökte leta efter nya stigar.
Å tänkte jag, där var det ju en mysig stig vid granplanteringen. Vi red in där. Rätt som det var dök det upp stolpar framför oss. Fick lov att titta riktigt noga. Jösse det var taggtråd! Tittade mig runt och såg lite taggtråd här och där. Hoppade av för att se vart det trådarna gick. Då fick jag se, jag hade ridit över tråden som låg korvad i marken. Fasen om vi hade fasnat där så hade jag garantert åkt av då han är ganska känlig i fötterna. Vilken jäkla dum hästägare jag kände mig. Jaha då får jag väl hitta en väg ut igen då. Den vägen som jag kom in låg ju tråden både uppe och nere i marken. Kom på om jag lägger en hög med pinnar över tråden så måste han ju lyfta benen ordentligt, så det måste jag funka. Och JA det funkade.

När jag red in där så fanns det ju inga pinnar eller tecken på något som skulle vara inhägnat. Men tur det gick bra.
Skulle det hända min  söta och rara Puzzle något så vet jag inte alls vad jag ska ta mig till. Han är min käraste och han gör så man släpper vardan för en stund.. Alla hästägare, ni vet vad jag menar

Nä, nu får jag gå och göra lite nytta, R är snart på ingång.

Puss




Dagens låt


Kommentarer
Postat av: Gunnarthale

Very informative...God Bless

2008-09-29 @ 12:26:56
URL: http://gunnarthale.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0